Thaise yogamassage
+31.614.978.117

Zoek op de website

In 2014 begon ik met mijn Thaise yogamassage-opleiding bij Sunshine house in Griekenland. Deze holistische massagevorm is ontspannend voor lichaam en geest en kent eindeloze andere gezondheidseffecten. Je voelt je direct soepeler in je lijf en voelt de energie (weer) stromen. Het is een van de oudste geneeswijzen ter wereld en bestaat uit een uitgebalanceerde combinatie van yoga-stretches en Chinese acupressuur; daarom wordt het ook wel 'yoga voor luie mensen genoemd'.

 

Suus tijdens Thaise yogamassage

 

Tijdens een traditionele ‘Thai massage “ lig je op een mat op de grond, je houdt je kleren aan en er wordt geen olie gebruikt. Deze manier van masseren wordt ook wel een heilige dans tussen de gever en ontvanger genoemd. Hoewel de één actief is en de ander passief, zoeken beiden naar een meditatieve gemoedstoestand waarin het lichaam zichzelf kan genezen. Mijn ervaring is dat ook kinderen en pubers een Thaise massage prettig vinden. Spanning, bijvoorbeeld door verandering van school en sociale omgeving, vloeit weg en lichaam en geest krijgen de gelegenheid om even helemaal te ontspannen.

Een Thai massage laat zich goed combineren met elementen uit de cranio-sacraaltherapie en de osteopathie. In mijn opleidingen heb ik hier veel aandacht aan besteed en praktijkervaring mee opgedaan, zodat ik deze technieken goed kan combineren in de massages die ik geef.

Waarom Thaise yogamassage?

In een massage krijgt het lichaam wat het in het dagelijks leven vaak tekort komt: ontspanning, liefdevolle aanraking, beweging in gebieden die stijf zijn. Gespannen spieren worden rustig op rek gebracht, stijve gewrichten tot beweging verleid. Via beweging wordt het lichaam eraan herinnerd dat het vrij en beweeglijk is!

Locatie en tips

Elke maandag en dinsdag kun je een Thaise yogamassage bij me boeken op de Nicolaas Beetsstraat 29. Ook is het mogelijk om bij jou thuiste komen. Enkele tips om rekening mee te houden:

  • Draag kleding waarin je makkelijk beweegt en waarin je warm blijft, met lange mouwen en broekspijpen. Neem sokken en een vest of trui mee.
  • Eet geen grote maaltijd tot twee uur voor de massage.
  • Plan na de massage je dag niet vol, geef jezelf de ruimte om de effecten van de massage tot zijn recht te laten komen.

Aanmelden voor de nieuwsbrief - verschijnt 4x per jaar